20111122

Frosti frå Ödegård

http://www.youtube.com/watch?v=WNIPqafd4As&ob=av2n

Jag vill börja med tacka Anneli och Håkan Lindström för att ni har skött min prins så otroligt underbart bra! Hoppas att han har givit er många fina upplevelser.

Vill oxå tacka Helen och KG för att vi fick köpa denna underbara herre!














No one was like you because you were special!
I will never forget you, you were the best, fastest, finest, softest, sweetest, unbeatable. No one will ever take your place in my life!
You were my first Icelandichorse.
So many times you've bolted and threw to me.
So many times we have galloped over the soft meadows together.
It's always been you and me, whatever may have happened.

Jag kommer ihåg den här gången jag höll på att ramla av uppe hos Stefan men nöp mig fast under magen på dig och du stannade och kollade på mig med dem där fina glittrande ögonen och hjälpte mig upp igen.

Eller min fösta tävling, var jätte nervös för visste att du skulle springa till kina med mig och det var precis vad du gjorde. Vi red fram och tillbaka på ena sidan av Wångens travbana och vi klarade fyra sträckor i jätte fin tölt men sen orkade jag inte hålla dig och vi tog några rundor runt HELA travbanan ist men en sak är säker jag kommer ALDRIG få sitta och få den där känslan igen. Den där tölten var i världsklass enligt mig! Det var helt otroligt. VI FLÖG FRAM I ÖKAT TEMPO TÖLT! Shiiiit jäklar va fort det gick!! Det kommer aldrig hända mig igen.
Det är du som har lärt mig att rida och blivit tuff uppe på hästryggen.


You have given me so many experiences in my life that I will never forget.

You will always be for me and I will always be for you.

See you again my fine friend, no one will take your place in my heart, NO ONE!

På den andra sidan stranden
ska jag möta dig en gång,
ömt du räcker mig då din mule -
luften fylls av fågelsång.
då ska vi tillsammans vandra,
aldrig, aldrig skiljas mer,
vi ska jämt få ha varandra
lyckan den emot oss ler.



Tänk Er inte honom som
någon
som givit sig av
Hans resa har bara börjat
Vi lever många liv
Och det på jorden är bara
ett
Tänk Er att han vilar från
smärta och ömhet
På en plats fylld av värme,
trygghet och mat
Där man inte räknar dagar
eller år
Tänk Er hur han önskar
att ni visste
Att inget utom Er sorg
kan dö
Och tänk Er honom
levande i hjärtat
På dem han vidrört
För ingenting han älskat
kan någonsin gå
förlorat
Och han var oändligt
älskad!



Sov gott min fina älskade häst, för mig var du allt.
Älskar dig Frosti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar